تونو تایمز

ساخت وبلاگ

شیشه شوی یکی از الزامات مهم در خودروها است که هنگامی که شیشه اتومبیل کثیف می شود به آن نیاز پیدا می کنیم. شاید خیلی از افراد فکر کنند که شیشه شوی خودرو زیاد مهم نیست و در حد موتور و سایر قطعات خودرو اهمیت ندارد، اما باید گفت که در صورت کثیف بودن خودرو امکان تصادف زیاد شده و بسیار خطرناک است زیرا بیشترین تاثیر را در دید راننده دارد.

اگر شیشه خودرو کثیف و یا تار باشد و یا یک لایه چربی شکننده نور روی آن تشکیل شده باشد و مهم تر از همه بخار کرده باشد، می ‌تواند باعث اختلال در دید راننده مخصوصا در دیدن اجسام دارای خطای ‌دید یا افرادی که لباس‌های همرنگ محیط دارند شود و هزینه‌ های جبران ناپذیری برای شما و خودروی شما ایجاد کند.

ویژگی یک شیشه شوی خوب

هر شیشه‌ شور خوب و یا شیشه پاک‌ کن استاندارد خودرو باید ویژگی‌ هایی داشته باشد که به معرفی تعدادی از آنان می پردازیم:

  • لکه‌ بری قوی: یک شیشه شور مناسب باید بتواند بعد از چندین بار پاشش روی شیشه و استفاده از پرف پاک کن، هرگونه کثیفی را پاک کند.
  • عدم به جا ماندن رد سفیدی آب پس از خشک شدن شیشه خودرو: افرادی که از آب یا مایع شیشه ‌شور غیر استاندارد در مخزن شیشه‌ شور خودروی خود استفاده می‌کنند، بعد از استفاده خطوطی سفید رنگ که حاصل حرکت تیغه ‌های برف پاک‌ کن بر روی شیشه آنها است، می بینند.
  • درخشندگی و شفافیت شیشه خودرو بعد از شسته شدن: یک شیشه شوی مناسبف علاوه بر پاک کنندگی، به شیشه‌ های خودروی شما درخشندگی و شفافیت نیز می دهد.
  • آب ‌گریز بودن شیشه شوی خودرو: شیشه شوی مناسب یک لایه محافظ بر روی شیشه خودرو تشکیل می‌ دهد که از ماندن آب بر روی شیشه جلوگیری می کند و باعث دید بهتری در هنگام بارندگی می شود.
  • داشتن رایحه خوش شیشه شوی خودرو: در ترکیبات شیشه ‌شوری که بوی بد داشته باشد، از سود استفاده کرده‌ اند. سود یک ماده شیمیایی مضر است که به مرور زمان موجب ترک ‌ترک شدن اورینگ ها و نفوذ آب به داخل خودروی شما می‌ شود.

پمپ شیشه شوی خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

پمپ شیشه شوی خودرو یک پمپ کوچک آب است که یکی از تجهیزات الکتریکی در خودرو است. با روشن شدن این پمپ، مایع شیشه شور از مخزن شیشه شور کشیده شده و به وسیله نازل‌ های شیشه شور به سمت شیشه جلویی خودرو اسپری می ‌شود.

در صورت خرابی سیستم شست و شوی خودرو، مایه شیشه شوی به نازل ها نمسی رسد. از عوامل اصلی خرابی پمپ شیشه شور و عدم اسپری آب به روی شیشه می توان به وجود نشتی در لوله ‌ها، گرفتگی نازل ‌ها اشاره کرد. برای خرید قطعات کیا و قطعات هیوندای اصل برای خودروی خود باید به نمایندگی های اصلی مراجعه کنید تا بتوانید انواع لوازم جانبی خودرو شامل پمپ شیشه شور را تهیه کنید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 17:05

پیرسینگ دهان یک روش آرایشی و زیبایی است که در آن بخشی از دهان یا اطراف آن سورراخ می شود تا یک میله فلزی کوچک بتواند از آن رد شود. پیرسینگ کردن شبیه سوراخ کردن گوش است با این تفاوت که بخش های دیگری از بدن و مخصوصا شکم و صورت در آن سوراخ می شوند. امروزه دختران و همچنین پسران جوان زیادی علاقه به انجام این کار دارند، اما باید این را هم دانست که انجام این کار ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد، که در ادامه به معرفی و بررسی شایع ترین خطرات پیرسینگ دهان و تاثیر روی دندان ها می پردازیم.

تاثیر پیرسینگ دهان بر دندان ها چیست؟

انجام پیرسینگ دهان و به همراه داشتن دائمی یک قطعه فلزی در دهان، می تواند تاثیرات مهمی روی دهان و دندان داشته باشد که در اینجا به معرفی شایع ترین این خطرات می پردازیم:

  • بروز انواع عفونت ها

زمانی که در دهان زخمی ایجاد شود، باکتری های موجود در دهان می توانند از طریق آن وارد خون شده و برای فرد مشکل ساز شوند. علاوه بر این، گیر کردن ذرات ریز مواد غذایی داخل سوراخ های ایجاد شده می تواند خطرناک باشد. همه این موارد به نوبه خود باعث عفونت داخل دهان می شود. این نکته را هم باید دانست که مهم ترین تاثیر پیرسینگ دهان بر دندان ها همین عفونت های ناشی از این کار است.

  • تحلیل رفتن مینای دندان

مینای دندان سطحی و محکم ترین لایه دندان است که از دندان های شما محافظت می کند. در صورتی که پیرسینگ بیش از حد با مینای دندان شما در تماس باشد می تواند باعث وارد شدن آسیب به آن و یا تحلیل رفتن مینای دندان شود.

  • وارد شدن آسیب به لثه

تجربه نشان داده است که 35٪ از افرادی که پیرسینگ دهان انجام داده اند، طی 4 سال اول بعد از انجام اینکار دچار بیماری لثه می شوند.

  • افزایش طول درمان ارتودنسی: همانطور که گفتیم انجام پیرسینگ دهان باعث ایجاد آسیب به لثه و عفونت لثه می شود و این یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند درمان ارتودنسی را طولانی تر کند. همچنین اگر بریس ارتودنسی داشته باشید، این فلز می تواند با بریس های شما برخورد داشته و باعث شل شدن براکت ها یا وارد شدن آسیب به سیم قوس دار ارتودنسی شود.
  • مشکلات مربوط به معاینات دندان ها: اغلب پروسه های دندانپزشکی نیازمند تصویربرداری با کمک اشعه ایکس هستند. اگر شخص پیرسینگ دهان داشته باشد، گرفتن عکس دندان با مشکل مواجه خواهد شد و پیرسینگ باعث می شود که متخصص به طور دقیق نتواند دندان ها یا ریشه آن ها را مشاهده کند.
  • وارد شدن آسیب عصبی به دندان
  • از دست دادن حس چشایی

منبع: https://www.chalava.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 93 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 16:03

توسان یکی از خودروهای تولید شده توسط شرکت خودروسازی هیوندای است. مدل 2017 این خودرو یک انتخاب ایده آل و مناسب برای افرادی است که طرفدار خودروهای لوکس و مدرن هستند. هیوندای توسان 2020 به عنوان یک ماشین شیک و امروزی تر، نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.

لوازم یدکی توسان

در این بخش تعدادی از قطعات یدکی هیوندای توسان را نام برده ایم:

  • شیشه آینه
  • نگهدارنده گوشه سپر عقب
  • لنت خودرو
  • اویل پمپ موتور توسان

رنگ های توسان 2020

از همان رنگ های سابق برای توسان مدل 2020 نیز استفاده شده است، با این تفاوت که در طیف رنگی ها نمونه های پیشین این خودرو بازنگری های جزئی صورت گرفته است. تغییر رنگ ها شامل موارد زیر است:

  • نقره ای اختری به جای نقره ای مذاب
  • خاکستری کالیون به جای خاکستری نیرو مغناطیسی
  • سفید براق به جای سفید برفی و زمستانی
  • سفید صدفی هم با سفید خامه ای

ویژگی های موتوری و لوازم یدکی توسان 2020

در مدل جدید توسان، موتور 1.6 لیتری با یک موتور 2.4 لیتری جایگزین شده تا تنفس طبیعی و موثرتری به موتور بدهد. یکی از تغییرات اساسی در مدل 2020 همین موتور است که با یک گیربکس 6 سرعته اتومات ترکیب شده است.

سایر آپشن های توسان 2020

این ماشین با امکانات زیادی وارد بازار شد. یکی از مهم ترین امکاناتی که در این خودرو تعبیه شد، قابلیت حفظ موقعیت خودرو در بین خطوط و سیستم هشدار جهت حفظ تمرکز راننده است. سایر تجهیزات توسان مدل 2020 عبارتند از:

  • سیستم کمک به جلوگیری از برخورد از جلو با توانایی تشخیص عابر پیاده
  • سیستم نوربالای اتوماتیک
  • افزودن سنسور حساسیت به برف پاک کن ها در هنگام بارش باران
  • سیستم دید همه جانبه به اطراف
  • کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و شروع حرکت خودکار خودرو

امکانات نرم افزاری و مدرن

این خودرو علاوه بر تمامی امکاناتی که تا به اینجا گفته شد، امکانات نرم افزاری دیگری مانند وجود یک مانیتور لمسی 7 اینچی نیز دارد. این سیستم از اندروید اوتو و همچنین اپل کارپلی برخوردار است و همچنین شارژر بیسیم و بلولینک دو آپشن انحصاری و پررنگ در داخل اتاق خودروی توسان 2020 است.

قیمت هیوندای توسان 2020

قیمت خودروی توسان 2020 نسبت به نمونه های قبلی خود مثلا نسبت به توسان 2019 تغییر خاصی نداشت. مدل 2019 این ماشین در بازارهای جهانی قیمتی حدود 23 هزار دلار داشت که با کمی تفاوت، قیمت توسان 2020 نیز کمی بالاتر و حدود 24 هزار دلار است.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 86 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 17:55

به حالتی که دندان ها توانایی بیرون زدن از لثه را نداشته باشند، نهفتگی دندان می گویند. در بیشتر مواقع، دندان های عقل دچار نهفتگی می شوند و چون نیازی به وجود آنها نیست، در هنگام بروز مشکل با استفاده از جراحی و سایر روش ها کشیده خواهند شد. بعد از دندان های عقل، دندان های نیش فک بالا بیشترین درصد نهفتگی را دارند. دندان نیش آخرین دندانی است که در فک رشد می کند و بلندترین ریشه را نیز به خود اختصاص داده است.

انواع دندان نیش پنهان

دندان نیش پنهان براساس موارد زیر به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • زاویه دندان و موقعیت قرارگیری آن در فک
  • محل نهفتگی
  • عمق نهفتگی

در مرحله اول درمان، باید نوع نهفتگی تشخیص داده شود و سپس طبق آن درمان مناسب آن نوع نهفتگی انجام شود. مثلا دندان نیشی که در سمت داخلی قوس دندان نهفته شده باشد با دندان نیشی که در سمت خارجی آن نهفته است متفاوت است.

ارتودنسی دندان نیش پنهان

رایج ترین علت نهفتگی دندان نیش، نبود فضای کافی برای رویش آن می باشد. ارتودنسی دندان نیش پنهان یکی از بهترین روش ها برای درمان دندان نهفته است. برای بیرون کشیدن دندان های نهفته به کمک ارتودنسی، ابتدا باید فضای دندان های فک موردنظر بازگردد. در نتیجه این کار، جای دندان ها تغییر می کند و در اکثر مواقع با نظر دندانپزشک متخصص و به منظور هماهنگی خط بین دندان های دو فک، امکان دارد هر دو فک احتیاج به ارتودنسی داشته باشند.

هنگامی که دندان نیش بالا به طور خفیف و کمی به استخوان فک بالا چسبیده باشد، لازم است به جهت بازکردن راه دندان و همچنین اتصال یک ابزار به دندان نهفته، بیمار به جراح دندان ارجاع داده شود. این ابزار از طرفی به دندان نهفته و از سوی دیگر به سیم ارتودنسی متصل شده و باعث موجب بیرون کشیده شدن دندان می شود.

درمان دندان نیش نهفته نیازمند همکاری جراح و متخصص ارتودنسی است. این عمل جراحی به طور معمول در کلینیک دندانپزشکی انجام شده و عمل سختی نیست.

مدت زمان ارتودنسی دندان نیش نهفته

مدت زمان ارتودنسی دندان نیش پنهان عموما 6 ماه الی 1 سال طول می کشد و سپس بعد از بیرون آمدن آن مانند سایر دندان ها ارتودنسی می شود تا در جای مناسب خود قرار گیرد و ثابت شود.

مشکلات ناشی از عدم درمان دندان نیش نهفته

نتایج زیر از مشکلات عدم درمان دندان نیش پنهان است:

  • دندان های سالم مجاور دندان نیش نهفته، آسیب دیده و ریشه آن ها از بین خواهد رفت.
  • عمل جویدن مشکل پیدا می کند.
  • دندان نیش نهفته منجر به تحلیل استخوان فک خواهد شد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 90 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 17:45

هنگامی که افراد چاق برای کاهش وزن خود، رژیم های لاغری اصولی مختلف و انواع ورزش ها را امتحان کرده باشند اما این کار آن ها را به نتیجه موردنظر خود نرسانده باشد، افراد اقدام به انجام عمل های لاغری مانند عمل اسلیو معده می کنند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

روش انجام اسلیو معده

این عمل جراحی یکی از ایمن ترین روش های جراحی لاغری است که با هدف کاهش حجم معده افراد چاق انجام می شود. این عمل به روش لاپاراسکوپی انجام شده و در طی آن حدود 80 درصد از حجم معده در طول انحنای بزرگ تا نزدیکی محل اتصال معده به مری برداشته می شود. برای انجام این عمل برش های کوچکی روی سطح شکم ایجاد می شود و ابزار جراحی از آن طریق وارد شکم بیمار می شود. بعد از خارج کردن بخش موردنظر، قسمت باقی مانده از معده که به شکل لوله یا یک موز است دوخته می شود.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

یکی از مهم ترین مواردی که بعد از انجام عمل اسلیو معده باید به آن توجه کرد، رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده است. این عمل جراحی نیز مانند سایر روش های جراحی دیگر عوارضی مانند سوء تغذیه، استفراغ، افت قند خون و ...دارد که ممکن است در فرد ظاهر شود و در صورت رعایت این رژیم غذایی می توان از وقوع آنها جلوگیری کرد.

این رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده به شرح زیر است:

روز اول بعد از عمل اسلیو معده باید فقط مایعات مصرف کرد.

رژیم غذایی روز دوم تا چهاردهم مایعات کامل که شامل شیر، آب، شیک های پروتئینی و آبگوشت می باشد، هستند.

رژیم غذایی هفته سوم تا چهارم بعد از جراحی شامل غذاهای نرم و آبکی می باشد.

طبق تجربه افرادی که عمل لاغری اسلیو معده انجام داده اند، بعد از گذشت 4 هفته می توان به مرور به رژیم غذایی روزانه و نرمال خود بازگشت.

اما باید به این نکته اشاره کرد که پس از انجام عمل اسلیو معده، این افراد اجازه مصرف تعدادی از مواد غذایی را ندارند که این مواد شامل موارد زیر می شوند:

  • انواع غذاهای سفت و سخت مانند ته دیگ، گز و ...
  • غذاها و نوشیدنی هایی که سرشار از کالری هستند مانند بستنی، شکلات، کیک و ...
  • انواع نوشابه های شیرین و گازدار
  • آدامس و غذاهایی که منجر به ایجاد نفخ معده می شوند.
تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 88 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 14:04

ارتودنسی ثابت پایه ترین روش در بین انواع درمان های ارتودنسی است که در آن از ابزار ثابت و بریس ها جهت اعمال فشار به دندان ها و اصلاح مشکلات و ناهنجاری های آنها استفاده می شود.

انواع ارتودنسی ثابت دندان

از انواع ارتودنسی ثابت دندان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بریس سنتی و فلزی

این بریس ها از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و ارتودنتیست ابتدا براکت ها را روی دندان می چسباند. سپس یک سیم از بین براکت ها رد می شود. در این روش براکت ها با فشار به دندان ها باعث حرکت و جابه جایی آنها در مسیر صحیح خود می شوند.

  • بریس سرامیکی

این نوع بریس ها از جنس سرامیک هستند و به دلیل رنگشان به راحتی دیده نمی شوند. این نوع ارتودنسی نسبت به ارتودنسی فلزی بزرگتر است و به دلیل مقاومت پایینی که دارد بیشتر برای درمان فک بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

  • بریس لینگوال

ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال به پشت دندان ها چسبانده می شود و از آنجایی که از نزدیک قابل مشاهده نیستند در دسته انواع ارتودنسی نامرئی قرار می گیرند. از مشکلات موجود در استفاده از این ارتودنسی می توان به دشواری در تمیز کردن دندان ها و درد در زبان اشاره کرد.

  • بریس دیمون

در این روش از گیره های خود تنظیم شونده استفاده می شود که باعث می شود اصطحکاک دندان ها کمتر باشد و بیمار نیاز کمتری به ویزیت داشته باشد. در این روش چون فعالیت روی سطح بیرونی است، نامرتبی دندان ها سریع تر رفع می شود و به طور همزمان نیز عمودی کردن دندان های خوابیده و رفع چرخش های دندانی نیز انجام می شود.

اهمیت مراقبت و نگهداری از تجهیزات ارتودنسی ثابت

مراقبت و نگهداری از دهان و دندان همیشه یکی از مهم ترین وظایف ما است. در نگام ارتودنسی و به دلیل قرارگرفتن یک جسم خارجی در دهان و دندان، این روند سخت تر می شود و اهمیت آن چندین برابر شده زیرا در صورت درست تمیز نکردن باعث ایجاد پوسیدگی دندان می شود.

برای مراقبت و نگهداری بهتر از دندان ‌ها همزمان با درمان ارتودنسی ثابت، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • دقیقا پس از صرف هر وعده غذایی دهان خود را با آب تمیز بشورید، مسواک بزنید و با دقت نخ دندان بکشید.
  • روزانه از دهانشویه های مناسب و با کیفیت برای شستشوی دهان استفاده کنید.
  • باید تغییرات اساسی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید
  • از فعالیت‌های خطرناکی که در آن ها احتمال آسیب به دهان، دندان و بریس ها وجود دارد اجتناب کنید.
  • از مصرف موادغذایی سفت و سخت مانند پاپ کرن،یخ، چیپس، گوشت نپخته و انواع مواد خوراکی چسبناک خودداری کنید:

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 92 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:40

با گذشت زمان و مصرف مواد غذایی مختلف، به مرور دندان ها دچار تغییر رنگ می شوند. امروزه تمایل افراد به زیبایی دندان ها روز به روز افزایش یافته است و همین امر باعث شده است که روش های مختلفی شامل بلیچینگ دندان، جرم گیری، لیمنت دندان و ... با هدف سفیدکردن دندان ها به وجود بیایند.

بلیچینگ دندان چیست و چگونه عمل می کند؟

در روش بلیچینگ از یک ماده سفیدکننده که عوارضی برای دندان ها ندارد، استفاده می شود. اما نکته ای باید درباره بلیچینگ دندان دانست این است که بلیچینگ نمی تواند بر مشکلات ساختاری دندان، لمینت ها، پرکردگی ها، نواحی زرد ریشه و پوسیدگی دندان تاثیر بگذارد.

سفید کردن دندان با بلیچینگ بین 12 الی 18 ماه دوام دارد، اما اگر به خوبی از دندان ها مراقبت شود تا دوسال هم می تواند دوام داشته باشد. برای سفید ماندن طولانی دندان ها نیاز است تا اقدام به تکرار بلیچینگ کرد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که بهتر است قبل از بلیچینگ، ابتدا دندان ها جرم گیری شوند، سپس بلیچینگ کردن دندان ها انجام شود تا بلیچینگ ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

انواع روش های بلیچینگ

بلیچینگ به 2 روش انجام می شود که عبارتند از:

انجام بلیچینگ به روش اول به این صورت است که ابتدا دندانپزشک از دندان ها قالب گیری می کند و یک جفت قالب پلاستیکی شفاف به همراه مقداری ژل مخصوص به بیمار می دهد تا بیمار در خانه و هر شب فقط یکی از فک ها را آغشته به ژل سفید کننده کند و این کار را به مدت دو هفته انجام دهد.

روش انجام آن به این صورت است که باید قبل از استفاده از بلیچینگ، بیمار با مسواک و نخ دندان، دندان ها را تمیز کند و سپس یک قطره از مواد را در قالب بریزد و به مدت دو ساعت قالب را بر روی دندان های خود نگه دارد. بعد از مدت دو ساعت باید دندان ها را با مسکواک شست و شو داد تا مواد در داخل دهان باقی نمانند.

این روش دارای حساسیت دندانی کمتر و ماندگاری بیشتری به نسبت روش انجام در مطب برای سفیدی دندان است.

در روش بلیچینگ در مطب دندانپزشکی، پزشک مواد سفیدکننده را روی دندان های قرار داده و با تاباندن نور آبی دستگاه کیور آن ها را در جای خود ثابت می کند. مواد سفید کننده دندان مانند هیدروژن پراکسید، سدیم پربورات یا کربامید پراکسید با درصد های مختلفی، از طریق آزادسازی اکسیژن با کمک گرما یا نور بر نواحی مینا و عاج  دندان ها اعمال می شوند که می تواند باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده شود و آنها را از بین می برد. درنتیجه باعث سفیدی و روشن تر شدن دندان ها می شود.

منبع: https://www.chalava.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 91 تاريخ : چهارشنبه 23 شهريور 1401 ساعت: 15:04

یکی از تخصص های دندانپزشکی؛ دندانپزشکی کودکان (اطفال) است که به صورت تخصصی به سلامت دهان و دندان کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

متخصص دندانپزشکی کودکان کیست؟

خدمات مرتبط به دندانپزشکی کودکان با بزرگسالان کاملا متفاوت می باشد بنابراین باید در نظر داشته باشید برای مشکلات دهان و دندان کودک خود باید حتما به دندانپزشکی مراجعه کنید که دارای حرفه و تجربه در این زمینه می باشد. دندانپزشک متخصص اطفال پس از گذراندن دوره دندانپزشک عمومی در زمینه کودکان تخصص لازم را به دست می آورد. در ادامه درباره انواع وظایف و خدماتی که توسط دندانپزشک متخصص اطفال ( کودک ) ارائه می شود صحبت می کنیم.

خدمات مختلف دندانپزشکی کودکان

  • معاینه های 6 ماه و یکساله برای جلوگیری از پوسیدگی دندان های شیری و دائمی جدید که رشد می کنند.
  • آموزش روش های رعایت بهداشت دهان و دندان به کودکان با زبان و روش هایی که کاملا متوجه شوند
  • پر کردن و ترمیم دندان های شیری و دائمی که به دلایل مختلف دچار مشکل شده اند.
  • کشیدن دندان های شیری و یا دندان های نهفته
  • درمان بیماری های مرتبط به لثه کودکان
  • ارتودنسی های پیشگیرانه
  • روکش دندان های شیری برای جلوگیری از شکستگی
  • عصب کشی دندان های شیری و دائمی
  • فیشور سیلانت
  • فلوراید تراپی

ارتودنسی کودکان چیست؟

در برخی از کودکان دندان های شیری زودتر از دست می روند یا اینکه دندان شیری زودتر از موعد مقرر کشیده می شود. در این صورت دندان ها به سمت فضای خالی حرکت می کنند. از طرفی دندان دائمی کودک زیر لثه قرار دارد، چنانچه جای دندان دائمی با دندان دیگری پر شود، باعث رویش نامرتب دندان های دائمی می‌شود.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید به موقع به یک دندانپزشک اطفال مراجعه کنید تا با اقدامات لازم تا زمان رویش دندان‌های دائمی زیرین دندان شیری را حفظ و نگهداری کنید.

در مواردی که پس از افتادن یا کشیدن دندان شیری، متخصص دندانپزشکی با گرفتن قالب ابزاری به نام فضانگهداره در فضای خالی قرار داده می‌شود تا از رویش نامنظم دندان های کودکان جلوگیری شود.

 

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 100 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 19:51

افرادی که دچار ناهنجاری های دهانی و نامرتبی دندان ها هستند به دنبال یک روش ماندگار برای اصلاح طرح لبخند خود می گردند. خدماتی چون لمینت دندان، کامپوزیت دندان و ارتودنسی میتواند مشکلات مرتبط با نامرتبی دندان ها را اصلاح و حل کند. اما بهترین روشی که برای اصلاح طرح لبخند توصیه می شود استفاده از درمان ارتودنسی دندان است. اما ارتودنسی دندان یک درمان طولانی مدت است که با توجه به شدت ناهنجاری ها و نیازهای بیمار می توان از انواع مختلف آن استفاده کرد. ینابر این توصیه می شود به کمک مشورت با متخصص ارتودنسی خود بهترین روش ارتودنسی را برای خود انتخاب کنید.

انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک توسط جابه‌جایی ساده تاج دندان انجام می‌گیرد (توسط پلاک‌های متحرک). در سنین پیش از بلوغ امکان اصلاح ساختار اسکلت فک با پلاک متحرک وجود دارد اما در سنین بالا که تکامل استخوان‌ها کامل شده از ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود.

ارتودنسی ثابت

در این روش بیمار نمی‌تواند پلاک‌های خود را از دهان خارج کند و بریس‌ها تا اتمام مداوای بیمار در دهان او باقی می‌ماند. در ویزیت‌های دوره‌ای تنظیمات دستگاه را تغییر داده و مسیره جابه‌جایی دندان را اصلاح می‌کنند. ممکن است بعضی از افراد از قرار گرفتن براکت‌های فلزی در دهان و بر روی دندان‌های خود ناراضی باشند.

انواع سیم‌کشی دندان در ارتودنسی

سیم‌کشی متحرک

سیم‌کشی متحرک یک درمان ساده‌تر است که از سیم‌های نازک و حساس با فنرهایی متصل به آن استفاده می‌شود. این فنرها فشار کمی را به دندان‌ها وارد می‌کنند تا کم کم به جای اصلی خود منتقل شوند. این سیمکشی را می‌توان برای تمیزکردن بهتر دهان و دندان‌ها از جای خود درآورد و از دهان خارج کرد.

سیم‌کشی دائمی

اگر به جابه‌جایی بیش‌تر و دقیق‌تر دندان‌ها نیاز باشد، باید از سیم‌کشی دائمی بهره برد که هدایت دندان‌ها را با فشار بیش‌تری انجام می‌دهد. در این روش قلاب‌ها (براکت‌ها) روی سطح جلوی دندان نصب می‌شوند و یک سیم سرتاسری از میان تمام این قلاب‌ها رد خواهد شد. یک سری نوار نیز این سیم‌ها را در جای خود نگه می‌دارد تا فشار خود را به درستی به دندان‌ها وارد کنند.

این سیم‌ها از دو طرف به دندان‌های خلفی متصل می‌شوند و با وارد کردن فشار دائمی به همه دندان‌ها، آن‌ها را حرکت می‌دهد. این سیم‌ها توسط فرد قابل برداشتن یا جابه‌جایی نیست. هر چند هفته یا چند ماه یک بار با تغییر وضعیت دندان‌ها فشار سیم‌کشی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل باید توسط دندان‌پزشک محکم شود تا فشار وارد شده به دندان‌ها باقی بماند.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 19:48

شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی است که در سال 1994 فعالیت خود را به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی و سپس در سال 1952 با ساخت موتور سیکلت، کامیون و خودروی سواری آغاز کرد. این شرکت توانسته است که بعد از گذشت شش دهه عنوان اولین تولیدکننده اتومبیل کشور و همچنین اولین صادرکننده اتومبیل از کره را از آن خود کند.

کیا موتورز در سال 1997 در جریان بحران مالی پیش آمده در آسیا دچار ورشکستگی شد و توسط شرکت خودرو سازی کره ای هیوندای موتور در سال 1998 خرداری شد و امروزه به ‌عنوان زیرمجموعه ‌ای از گروه خودروسازی هیوندای موتور شناخته می شود.

برترین مدل های خودروی کیا موتورز

طبق آمار و اطلاعات به دست آمده، کیا اسپورتیج، کیا سورنتو، کیا فورته و کیا اوپتیما پرفروش ترین خودروهای شرکت کیا هستند.

لوازم یدکی کیا

یکی از مهم ترین مواردی که در عمر و دوام قطعات شما تاثیر می گذارد، فروشگاهی است که برای خرید لوازم یدکی کیا انتخاب می کنید. در هنگام خرید لوازم یدکی بهتر است سعی کنید لوازم یدکی اصل را از درجه دو و یا سه تشخیص دهید و سعی کنید لوازم اصلی و اورجینال را خریداری کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن محصول استفاده کنید.

لوازم یدکی کیا از جمله قطعاتی است که در ایران مشتریان زیادی دارد. قطعات کیا شامل لوازم یدکی جانبی، موتوری، بدنه و تمامی قطعات خودروی این برند بین المللی می باشد.

راهنمای خرید لوازم یدکی کیا

لوازم یدکی و قطعات خودرو محصولاتی هستند که تقاضای بالایی برای خرید آنها وجود دارد. همین امر سبب شده است که بازارهای زیادی مانند نمایندگی های فروش قطعات کیا، بستر های اینترنتی و ... برای فروش آنها وجود داشته باشد. با گشتن در این بازارها با قطعات و قیمت های مختلفی مواجه می شویم. اما توجه با این نکته بسیار مهم است که برای خرید لوازم یدکی کیا لازم است چه فاکتورهایی را مورد بررسی قرار دهید؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید قطعات کیا و همچنین سایر خودروها باید مورد توجه قرار گیرد کیفیت محصول می باشد. هرچه قطعات خریداری شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، مدت زمات طولانی تری می توانید از آن استفاده کنید. بهترین راه برای خرید قطعات درست برای خودروی خود، خرید قطعات از فروشگاه های معنبر است تا دیگر نگران کیفیت آن نباشید.

عوامل موثر بر قیمت لوازم یدکی کیا

باید گفت که فاکتورهای بسیاری بر قیمت لوازم و قطعات کیا موثر هستند. کیفیت قطعه لوازم یدکی، یکی از مهم ترین عواملی است که بر قیمت لوازم یدکی خودرو ها موثر است. اگر قطعه مورد نظر شما از بالاترین کیفیت برخوردار باشد، به طبق قیمت آن نیز از سایر قطعات بیشتر خواهد بود.

  • فروشگاهی که قطعات یدکی کیا را از آن خریداری می کنید.
  • کیفیت متفاوت قطعات با یکدیگر(شامل درجه یک، دو و سه)
  • کارکرد و نحوه عملکرد متفاوت قطعات
تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 112 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 18:47

گاهی اوقات پیش می آید که دندان های شما مشکلات پیچیده ای ندارند و تنها نیاز است تا تعدادی از دندان هایتان در جای درست خود قرار بگیرند. اینجاست که معمولا افراد سوال می کنند که می شود تنها چند دندان را ارتودنسی کرد یا خیر؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسید.

انواع ارتودنسی چند دندان

در ابتدا لازم است متخصص ارتودنسی با عکس برداری و رادیولوژی وضعیت فک و دندان های فرد را بررسی کند تا مشخص شود که آیا لازم است بیمار کل دندان های خود را ارتودنسی کند یا خیر. در صورت نیاز به انجام ارتودنسی چند دندان، می توان انواع ارتودنسی چند دندان را به بیمار پیشنهاد داد که شامل موارد زیر هستند:

  • ارتودنسی 6 ماهه

اگر دندان های بیمار مثلا دو دندان جلویی انحراف و یا فاصله کمی داشته باشند، می توان از ارتودنسی ۶ ماهه که به لبخند ۶ ماهه نیز معروف است، استفاده کرد. البته این مدت به طور میانگین است و قطعا برای افراد مختلف با توجه به مقدار مشکلشان بیشتر و یا کمتر خواهد شد.

  • ارتودنسی با براکت های ثابت

نوع دیگری از ارتودنسی چند دندان، همان ارتودنسی ثابت است که دوره درمان آن به همان اندازه معمول یک و نیم تا دو سال است. البته لازم به ذکر است که این زمان نیز با توجه به مشکل دندان های بیمار و شدت آن متفاوت خواهد بود.

  • ارتودنسی با براکت های پشت دندانی

نوع دیگری از ارتودنسی که براکت ها به پشت دندان های بیمار می چسبند، نیز برای انجام ارتودنسی چند دندان استفاده می شود.

آیا می توان فقط دو دندان جلو را ارتودنسی کرد؟

ارتودنسی دو دندان جلو به این معنا نیست که نصب براکت ها و سیم ها تنها بر روی این دو دندان انجام می شود. بلکه ارتودنتیست از تمامی دندان ها برای مرتب کردن دو دندان جلو کمک گرفته و براکت ها را بر روی همه دندان ها قرار می دهد.

همچنین لازم به ذکر است که طول درمان ارتودنسی دو دندان جلو به عوامل مختلفی از جمله میزان انحراف دندان ها، سن بیمار، وضعیت سلامت فک و دندان های مجاور و ... بستگی دارد.

چگونه از ارتودنسی چند دندان مراقبت کنیم؟

در ارتودنسی چند دندان هم مانند تمام ارتودنسی های دیگر باید نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کرد. در غیر این صورت مشکلات پیش آمده در این دوران ممکن است مانع درمان صحیح شوند. برخی از این نکات عبارتند از:

  • تغییر عادت های غذایی نادرست اولین نکته ای است که باید آن را در هنگام ارتودنسی چند دندان رعایت کرد.
  • خوردن آبمیوه های شیرین و مضر صنعتی را کنار بگذارید و به جای آن از آبمیوه های طبیعی استفاده کنید.
  • تا جایی که می توانید غذاهای سفت مصرف نکنید یا حداقل خوراکی های سفت را با دندان های جلو گاز نزنید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 85 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 18:39

خیلی از افرادی که قصد انجام ارتودنسی را دارند این سوال برایشان پیش می آید که آیا انجام ارتودنسی علاوه بر اصلاح مشکلات و ناهنجاری های فکی باعث بهبود و زیبایی چهره نیز می شود؟ همه تمایل دارند بدانند ارتودنسی دندان که یکی از پرهزینه ترین درمان های دندانپزشکی است چه نتایج نهایی ای را برایشان به ارمغان می آورد.

می دانیم که هدف اصلی از انجام انواع روش های ارتودنسی مانند ارتودنسی فلزی، ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی با الاینرهای شفاف یا همان اینویزیلاین اعمال فشار به رباط پریودنتال و جابجایی دندان ها می باشد. وظیفه متخصص ارتودنسی در سعادت آباد این است که فشار وارد شده به دندان ها را در طول درمان بررسی و تنظیم کند تا بهترین نتیجه برای بیمار به وجود بیاید.

در بعضی مواقع برای نتیجه گیری بهتر، ارتودنتیست ممکن است از نوارهای اضافی در طول درمان استفاده کند و یا پیشنهاد تغییر سیم در بریس ها را بدهد و سایر موارد دیگر.

با اعمال فشاری کنترل و تنظیم شده به رباط پریودنتال، بریس ها به تدریج بر رشد فک تاثیر می گذارند و حتی باعث بهبود تقارن صورت بیمار می شوند و این تغییرات حتی در خط فک شما نیز مشاهده می شود. گاهی اوقات که عدم تعادل فک و صورت شدید باشد، متخصص ارتودنسی با همکاری سایر متخصصین نسبت به درمان این مشکلات اقدام می کند.

آیا ارتودنسی دندان در هر سنی باعث تغییر شکل صورت می شود؟

یکی از مهم ترین عواملی که بر میزان تغییراتی که بریس ها می توانند بر شکل صورت شما بگذارند، تاثیر می گذارد، سن و شرایط دهان و دندانی شما است. در ادامه به بررسی ارتودنسی دندان در کودکان و بزرگسالان و میزان تغییرات ناشی از آن می پردازیم.

ارتودنسی کودکان و نوجوانان

لثه، دندان ها، استخوان های فک و عضلات آنها در کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در حال رشد هستند، انعطاف پذیری بیشتری دارند؛ بنابراین درمان ارتودنسی هم راحت تر و با هزینه کمتری انجام می شود. به همین دلیل است که انجام ارتودنسی بیستر در سنین کودکی و نوجوانی توصیه می شود.

ارتودنسی بزرگسالان

همانطور که اشاره کردیم ارتودنسی دندان در سنین کودکی و نوجوانی بهتر است، اما این به این معنا نیست که درمان ارتودنسی در سنین بزرگسالی تاثیر گذار نیست. چرا که امکان تغییر وضعیت دندان ها و فک در سنین بزرگسالی نیز وجود دارد اما با این تفاوت که به احتمال زیاد طول درمان ارتودنسی دندان و در نتیجه هزینه ناشی از آن در سنین بزرگسالی بیشتر از سنین کودکی است.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 100 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 16:22

اگر احساس می کنید که دندان هایتان کامل روی هم قرار نمی گیرد و یا هنگام لبخند زدن دهانتان کج می شود و یا سایر مشکلات و ناهنجاری های مربوط به فک و دندان ها، لازم است که توسط یک متخصص ارتودنسی معاینه شوید. ارتودنسی علاوه بر اثرات درمانی خود همچون منظم کردن دندان ها، تاثیر مستقیمی در زیبایی صورت فرد نیز دارد. به طور مثال گاهی درمان ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند انجام می گیرد.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست شخصی است که پس از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی، به مدت 3 الی 4 سال دوره تخصصی ارتودنسی را می گذراند و قادر به درمان تمامی ناهنجاری های دندانی و فک می شود. در واقع متخصص ارتودنسی می تواند سایر خدمات دندانپزشکی را ارائه دهد اما دندانپزشک عمومی نمی تواند خدمات ارتودنسی را ارائه دهد. در نتیجه برای درمان ارتودنسی دندان های خود حتما باید فقط به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید نه دندانپزشک عمومی.

انواع درمان ارتودنسی دندان

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و عملو روز دنیا، درمان ارتونسی نیز به مرور زمان شاهد پیشرفت هایی بوده است و همین باعث شده است که باتوجه به مشکلات و ناهنجاری های فرد، شرایط بیمار و هزینه ای که بیمار درصدد پرداخت است، انواع مختلفی از ارتودنسی به وجود بیایند. ارتودنسی دندان در حالت کگلی شامل 2 نوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک می شود. ارتودنسی ثابت انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • ارتودنسی با براکت فلزی
  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی دیمون

همچنین ارتودنسی متحرک، ارتودنسی شفاف یا اینویزیلاین را شامل می شود.

روش پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب

همیشه بهترین راه برای پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب و باتجربه، پرس و جو و تحقیق از دوستان و آشنایانی است که به تازگی درمان ارتودنسی انجام داده اند؛ این افراد می توانند اطلاعاتی خوبی را در اختیار شما قرار دهند و شما را از تجریبات خوب و یا بد خود آگاه کنند.

روش بعدی جستجو کردن عباراتی مثل بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران، بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد و ... در گوگل است.

مرحله بعدی این است که سوابق پزشکی و تحصیلات پزشکانی را که چه از طریق پرس و جو چه از طریق اینترنت پیدا کرده اید،  بررسی کنید.

مشاهده نمونه کارهای قبل و بعد از ارتودنسی دندان انجام شده توسط ارتودنتیست مد نظر خود در سایت های معتبر، اینستاگرام و ... از راه های مهم برای اطمینان پیدا کردن از انتخاب شما است.

در آخر می توانید با مراجعه حضوری به مطب متخصص ارتودنسی موردنظر خود، از سطح رضایت مراجعه کنندگان مطب و همینطور برخورد ایشان با بیماران آگاه شوید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 100 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 16:19

همانطور که میدانیم ارتودنسی دندان با هدف اصلاح مشکلات و ناهنجاری های دندانی و همچنین فکین مورد استفاده قرار می گیرد. افراد زیادی برای درمان دندان و بسیاری از افراد به منظور بهبود ظاهر صورت و چهره خود اقدام به استفاده از ارتودنسی دندان می کنند.

مشکلات رایج دندانی

یک متخصص ارتودنسی خوب قادر است انواع مشکلات مرتبط با عدم هماهنگی دندان ها را برطرف کند. رایج ترین مشکلاتی که یک ارتودنتیست می تواند آن ها را برطرف کند عبارتند از:

  • داشتن دندان اضافی
  • کراودینگ و ازدحام دندان ها
  • مشکل دندان قروچه
  • عدم تقارن صورت و بهم ریختگی نسبت‌ های زیبایی صورت
  • فاصله بین دندان‌ها
  • گاز گرفتن مداوم و بیش از حد گونه و لثه دندان
  • انحراف خط وسط دندان با وسط لب
  • لبخند کج
  • مشکلات تکلم و تلفظ برخی صداها
  • مشکل موقع جویدن غذا
  • اوربایت
  • آندربایت
  • اپن بایت

درمان عدم تقارن صورت به وسیله ارتودنسی

تقارن صورت تغییری در چهره است که با وجود ناهماهنگی و عدم قرینگی بین دو طرف صورت تعریف می شود. این به این معنا است که در صفحه عمودی جلوی صورت، یکی از دو طرف نسبت به دیگری نامتعادل است. عدم تقارن صورت معمولا در قسمت فک و چانه افراد دیده می شود.

کلید موفقیت هرگونه درمانی مانند درمان عدم تقارن صورت توسط ارتودنسی تشخیص درست و به موقع است. درمان نادرست ارتودنسی به تنها باعث بهبود عدم تقارن نمی شود بلکه می تواند موجب برجسته تر شدن و شدیدتر شدن آن نیز شود. از زمانی که شروع به استفاده از بریس های ارتودنسی می کنید، به مرور متوجه جابه جایی دندان های خود و تغییرات مثبتی که در چهره شما حاصل می شود خواهید شد.

علل عدم تقارن صورت

علل بروز عدم تقارن صورت می تواند موارد زیر را شامل شود:

علل ژنتیکی

بعضی اوقات عدم تقارن صورت نتیجه ژنتیک فرد است. بیماری های ژنتیکی مانند شکاف لب، شکاف کام و اختلالات عروقی می توانند باعث بروز مشکل عدم تقارن در صورت فرد شوند. این مشکلات ژنتیکی می توانند شکل ساده تری مانند بهم ریختگی دندان ها و یا فاصله بیش از حد آنها به نسبت یکدیگر هم شامل شوند که باعث می شود صورت شما به صورت نامتقارن به نظر برسد.

سبک زندگی نادرست

برخی انتخاب های افراد در سبک زندگیشان می تواند بروز عدم تقارن را توجیه کند. بعضی از این عوامل عبارتند از:

  • خوابیدن روی شکم
  • قرارگرفتن بیش از حد در معرض اشعه فرابنفش
  • گذاشتن مداوم یک سمت صورت بر روی دست

اقدامات دندانپزشکی

کشیدن دندان و استفاده از پروتزهای دندانی ممکن است عملکرد عضلات صورت و فک را تحت تاثیر قرار دهد و باعث بهم خوردن تقارن صورت فرد شود.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 86 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 17:57

ارتودنسی شاخه ای از دانش دندانپزشکی است که به منظور برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری فک و دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که شخصی به هر دلیلی با مشکلات ساختاری دندان و فک رو به رو باشد، نساز است تا به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کند تا مشکلش برطرف شود.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندانپرشکی است که بعد از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی، 3 الی 4 سال به صورت تخصصی درس میخواند تا بتواند در برطرف کردن یا اصلاح ناهماهنگی ها، ناهنجاری ها و عدم تراز بودن دندان ها و فک به مهارت کافی برسد و بتواند مشکلات دندان را از طریق ارتودنسی دندان برطرف کند.

متخصص ارتودنسی چگونه به شما کمک می کند؟

قبل از انجام هر کاری برای درمان، نیاز است تا متخصص ارتودنسی سوابق پزشکی شما را بررسی کند و در ادامه معاینات بالینی صورت می گیرد و در انتها به کمک قالب گیری و عکس برداری از دهان و دندان های شما، مسیر درمان شما کاملا مشخص خواهد شد. برای اینکه متخصص ارتودنسی بتواند بهترین تصمیم و درمان را برای بیمار در نظر بگیرد لازم است که معاینات طولانی مدت و مشاوره های زیادی انجام شود.

آیا حتما برای ارتودنسی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد؟

دندانپزشک عمومی بدون اینکه دوره‌ تخصصی ارتودنسی را گذرانده باشد توانایی، دانش و تجربه‌ لازم را برای درمان مراجعین ارتودنسی ندارد و لازم است تا برای کسب بیشترین بازدهی ار درمان، درمان های ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست ارائه شوند.

ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی

از جمله ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب عبارتند از:

تخصص و مهارت بالا

یک متخصص ارتودنسی خوب، در وهله اول باید تخصص و مهارت کافی در زمینه مراقبت از دندان ها و درمان بی نظمی و ناهنجاری های دندانی داشته باشد. می توان گفت این ویژگی مهم ترین ویژگی یک متخصص ارتودنسی خوب است.

استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا

امروزه روش های متنوع و جدیدی برای اصلاح مشکلات و ناهنجاری دندان ها، فاصله بین دندانی و سایر مشکلات دندان وجود دارد. یک متخصص ارتودنسی خوب باید تسلط کافی به کلیه روش ها و متدهای روز دنیا داشته باشد تا با توجه به فاکتورهایی مثل سن بیمار، نوع و شدت ناهنجاری و .... بهترین روش درمان را انتخاب کند.

درخواست هزینه درمان متعارف

بهترین متخصصان ارتودنسی در شهرک غرب، سعادت آباد و سایر مناطق پایتخت، هزینه های متعارفی را از بیماران خود تقاضا می کنند. لازم است تا قبل از انتخاب متخصص ارتودنسی، از هزینه تقریبی درمان ارتودنسی خود اطلاع پیدا کنید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

رفتار درست و مناسب متخصص ارتودنسی با بیمار

ارتودنتیست باید برای بیمار خود به اندازه کافی زمان بگذارد و به تک تک سوالات و نگرانی های آنها پاسخ دهد. بسیاری از بیماران از مراجعه به پزشکانی که برای سوالات آنها وقت کافی نمی گذارند اجتناب می کنند.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 17:53

دردهای بوجود آمده در بدن ما باعث می شود که در عملکرد روزانه خود دچار مشکل شویم و آن درد ما را کلافه کند. آزاردهنده ترین دردها، دندان درد است. افرادی که شبانه دچار دندان درد می شوند، به دنبال درمان سه سوته دندان درد می روند. دندان درد بدین صورت است که به شما اجازه نمی دهد به کارهای خود برسید. اولین قدم برای درمان سه سوته دندان درد، مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی است.

بهترین روش برای درمان سه سوته دندان درد

اگر شما تمایل به مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی را ندارید می توانید از روش های خانگی برای درمان سه سوته دندان درد استفاده کنید. در ادامه با چند مورد از روش های خانگی درمان سه سوتی دندان درد آشنا می شوید.

وانیل

از گذشته تا به امروز وانیل و عصاره وانیل به عنوان یک ضد التهاب شناخته می شوند. بدین صورت که عصاره وانیل خاصیت تسکین دندان درد را دارد. با استفاده مقداری کمی از عصاره وانیل بر روی ناحیه مورد نظر منظور ما را بهتر متوجه می شوید.

پودر فلفل قرمز و زنجبیل برای درمان درد دندان

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند و هرکدام از این دو ادویه را به تنهایی می توانید برای درمان دندان درد استفاده کنید ولی برای نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید

روغن میخک نسخه فوری درمان دندان درد

دو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد، پشت دندان تان قرار دهید.

روش دیگر استفاده از میخک برای دندان درد جویدن آن است به این روش که :یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

درمان فوری دندان درد با زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی طبیعی‌ست. برای تسکین فوری دندان درد با زردچوبه مقداری آب به پودر زردچوبه اضافه کنید و خمیر به‌دست‌آمده را روی دندان بگذارید.

درمان فوری دندان‌درد با روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی یکی از اسانس‌های قوی‌ست که می‌تواند درد دندان را به‌طور موقت تسکین دهد. این روغن خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و می‌تواند در کاهش تورم و درد موثر باشد. در این روش برای تسکین فوری دندان درد، می‌توانید از یک گوش‌پاک‌کن استفاده کنید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 15:40

افرادی که دچار اختلالات و ناهنجاری های دندانی هستند، به دنبال یک روش برای مرتب سازی دندان هایشان هستند. ارتودنسی دندان یکی از روش هایی است که افراد از آن برای مرتب سازی دندان هایشان استفاده می کنند. اما افرادی هم هستند که از این درمان دوری می کنند. زیرا ارتودنسی دندان یک درمان طولانی مدت است که هزینه های بالایی میز دارد. افراد بخاطر ظاهر ناخوشایند و هزینه ارتودنسی دندان از این درمان صرف نظر می کنند.

برای حل مشکل ظاهر ناخوشایند ترتودسی دندان، انواع مختلفی از ارتودنسی بوجود آمدند که این مشکل را حل می کنند. این مدل از ارتودنسی با نام ارتودنسی نامرئی شناخته می شوند.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که مال اکلوژن را درمان می کند، وضعیتی که در آن هنگام بسته شدن دهان، دندان ها به درستی قرار نمی گیرند. این منجر به نیش و بایت نامناسب می شود.

درمان ارتودنسی می تواند برای بهبود ظاهر فرد و با هدف زیبایی باشد، اما اغلب هدف آن بهبود عملکرد دهان نیز است.

انواع درمان ارتودنسی

یک متخصص ارتودنسی می تواند کارهایی را انجام دهد که هدف آنها دستیابی به موارد زیر است:

  • بستن شکاف های وسیع بین دندان ها
  • تراز کردن نوک دندان ها
  • صاف کردن دندان های کج
  • بهبود توانایی گفتار یا جویدن
  • افزایش سلامت طولانی مدت لثه و دندان
  • جلوگیری از سایش بیش از حد طولانی مدت یا ضربه به دندان ها
  • درمان نیش وبایت نامناسب

درمان می‌تواند ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشد، اما می‌تواند به عملکرد بهتر جویدن و گفتار نیز منجر شود و در برخی موارد به محافظت از دندان‌ها در برابر آسیب یا پوسیدگی کمک کند.

برای دستیابی به این اهداف، متخصص ارتودنسی از طیف وسیعی از دستگاه های دندانپزشکی از جمله هدگیر، پلاک و بریس استفاده می کند.

آیا ارتودنسی نامرئی برای کودکان نیز مناسب است؟

ارتودنسی نامرئی، سبکی از ارتودنسی هستند که اغلب برای بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد. در پاسخ به سوال اینکه " آیا ارتودنسی نامرئی برای کودکان نیز مناسب است؟"  باید بگوییم که به 2 عامل مهم و اساسی بستگی دارد.

  • سن و سال کودک
  • شدت مشکل و ناهنجاری بیمار

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 15:36

در ارتودنسی دندان، دندان ها توسط نیروهای کنترل شده و ملایمی که اعمال می شود، حرکت می کنند تا در نهایت و پس از پایان مدت زمان درمان خود در وضعیت ایده آل پیش بینی شده قرار بگیرند. در پایان درمان ارتودنسی ساده، به بیشتر بیماران توصیه می شود تا برای مدتی از نگهدارنده ها استفاده کنند تا دندان ها به حالت قبلی خود بازنگردند و به استخوان فرصتی داده شود تا در موقعیت جدید خود سفت شود.

لوازم مورد استفاده در درمان ارتودنسی

متخصصان ارتودنسی از لوازم و وسایل مختلفی برای حرکت دادن دندان ‌ها و تراز کردن فک استفاده می ‌کنند. در این جا نمونه‌ هایی از برخی وسایل ارتودنسی که برای حرکت دندان ‌ها و تراز کردن فک‌ ها استفاده می شوند آورده شده است. این وسایل عبارت اند از:

بریس ها

بریس ها متداول ‌ترین و رایج ترین وسیله مورد استفاده در درمان ارتودنسی هستند. بریس ها از دو قسمت براکت و سیم تشکیل شده اند. براکت ها نگین های کوچکی هستند که بر روی دندان ها چسبیده می شوند و به عنوان دسته های ثابت برای نگهداری سیم‌ ها عمل می ‌کنند و سیم‌ ها وظیفه حرکت دندان ها را به عهده دارند. انواع بریس ها شامل بریس فلزی، بریس سرامیکی و بریس لینگوال می شوند.

دستگاه‌ های لنگر موقت  (TADs)

دستگاه ‌های لنگر موقت، ایمپلنت‌ های ریزی هستند که به عنوان یک نقطه ثابت مورد استفاده قرار می ‌گیرند تا از آن جا برای حرکت دادن دندان ‌ها به طور قابل پیش بینی نیرو وارد کنند. این دستگاه های موقت بسته به نیاز بیمار، در مکان‌ های مختلفی از دهان قرار می گیرند و در صورت عدم نیاز برداشته می شوند.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی رنگی چیست؟

هربست

وسیله دیگری به نام هربست وجود دارد که با استفاده از آن می توان عیب و نقص های موجود در فک را اصلاح کرد و بدین وسیله دندان ها را صاف و مرتب نمود. با کمک هربست، فک پایین هنگام رشد به سمت محل درست هدایت شده و بایت اصلاح می شود و همچنین فک بالا و پایین به هم رسیده و دندان ها صاف و بی نقص می شوند. این وسیله ثابت اغلب برای جوانان و نوجوانان استفاده می‌شود و باید به مدت حدود 12 تا 15 ماه در دهان باقی بماند.

کش ارتودنسی یا زنجیر قدرت

گاهی اوقات از کش ارتودنسی همراه با بریس استفاده می ‌شود. کش ارتودنسی از حلقه‌ های الاستیک منفرد از استحکام بالاتری برخوردار است، بنابراین در صورت لزوم می ‌توانند نیروی اضافی را اعمال کنند.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 15:24

تغییر چهره در اثر ارتودنسی از مواردی است که افراد را به درمان ارتودنسی ترغیب می کند. درمان ارتودنسی به منظور برقراری تعادل و هماهنگی بین دندان ها و داشتن لبخندی زیباتر از قبل است. ناحیه دهان و دندان از جمله نواحی تاثیرگذار بر چهره افراد است و وجود هرگونه مشکلی در آنها تاثیرات منفی در زیبایی فرد می گذارد.

افراد زیادی که قصد انجام ارتودنسی دندان دارند این سوال را مطرح می کنند که آیا ارتودنسی دندان باعث بهبود مشکلات فک یا زیباتری شدن چهرشان نیز می شود؟ همانطور که می دانید ارتودنسی یک درمان طولانی مدت با هزینه زیاد است و همه برایشان مهم است که نتیجه این مدت تحمل ابزار درمان و همچنین پرداخت این هزینه ارتودنسی دندان چگونه است.

پاسخ این سوالات این است که ارتودنسی دندان صد در صد باعث بهبود وضعیت دندان ها و فک شما می شود. ما در این نوشتار به بررسی تغییرات صورت در طول درمان ارتودنسی می پردازیم.

فواید نتایج ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان نتایجی را برای فرد به همراه دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برطرف شدن کج بودن دندان ها
  • ایجاد فاصله مناسب بین دندان ها
  • بهبود شکل فک
  • برطرف شدن عدم تقارن صورت

بهبود شکل فک با ارتودنسی

برطرف شدن مشکلات فک در کنار منظم و ردیف بودن دندان ها، تاثیر زیادی در تغییر چهره افراد دارد. در صورتی که متخصص ارتودنسی تشخیص دهد که در طول ارتودنسی نیاز به تغییر خط فک نیز دارید، برنامه های لازم برای رفع این مشکل را هم برای شما می چیند. مشکلات فکی زمانی رخ می دهند که فک در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد، این ناهنجاری های مربوط به فک شامل موارد زیر هستند:

اوربایت

در حالت طبیعی، دندان های جلویی فک بالا از فک پایین مقداری جاوتر است. اوربایت از رایج ترین مشکلات دندانی است که دندان های جلو به شکل نامتناسبی جلو می ‌زنند. با ارتودنسی می ‌توان دندان ها را مرتب کرد و لب ها را به وضعیت اصلی خود بازگرداند.

آندربایت

به جلوتر بودن دندان های جلو فک پایین نسبت به دندان های جلو فک بالا آندربایت گفته می‌ شود. این مشکل هنگامی بروز می‌کند که رشد فک پایین بیش از حد باشد و چانه به سمت جلو حرکت کند. با ارتودنسی می ‌توان چانه را به سمت عقب کشید و چهره را زیبا و کوچکتر نشان داد.

اپن بایت

در این اختلال بین دندان های بالا و پایین فاصله عمودی وجود دارد و دهان فرد به گونه ای است که همیشه باز بنظر می ‌رسد. با ارتودنسی می ‌توان این ناهنجاری را درمان کرد و چهره فرد را به صورت طبیعی برگرداند.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 93 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 18:18

تصور افراد زیادی این است که متخصص ارتودنسی همان دادانپزشک است، در حالی که این دو پزشک با هم تفاوت زیادی دارند و ارتودنسی یکی از شاخه های دندانپزشکی است که این روزها مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگر به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی به عنوان مثال بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران هستید با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی آشنا کنیم. 

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان شاخه ای از دندان پزشکی است که در آن به اصلاح فک و دندان ها پرداخته و آن ها را در جایگاه مناسب خود قرار می ‌دهند. زمانی که شخصی به هر دلیلی با مشکلات ساختاری دندان و فک رو به رو باشد، باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کند تا مشکلش برطرف شود.

متخصص ارتودنسی چه کسی است؟

ارتودنسی یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است. یک پزشک متخصص ارتودنسی پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی حدود 3 الی 4 سال هم باید دوره تخصصی ارتودنسی را بگذراند. در واقع متخصص ارتودنسی می تواند خدمات دندانپزشک را ارائه دهد اما دندانپزشک عمومی نمی تواند خدمات متخصص ارتودنسی را ارائه دهد.

انجام ارتودنسی دندان مناسب چه کسانی است؟

افراد با مشکلات و ناهنجاری های مختلف دندانی و دهانی، تصمیم به انجام ارتودنسی می گیرند. این موارد شامل عناوین زیر می شود:

  • ازدحام و شلوغی دندان ها
  • داشتن دندان اضافی
  • دندان‌ های نامرتبیا کج
  • مشکل دندان قروچه
  • عدم صحیح قرار گرفتن دندان‌ ها بر روی هم شامل کراس بایت، اپن بایت، اوربایت و ...
  • عدم تقارن صورت و بهم ریختگی نسبت‌ های زیبایی صورت
  • فاصله بین دندان‌ ها
  • گاز گرفتن مداوم و بیش از حد گونه و لثه دندان
  • انحراف خط وسط دندان با وسط لب
  • مشکلات تکلم و تلفظ برخی صداها
  • مشکل موقع جویدن غذا

چگونه یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنیم؟

از آنجایی که پروسه ارتودنسی دندان یک پروسه طولانی مدت است و نیاز به چکاپ های ماهانه دارد، لازم است تا مطب متخصص ارتودنسی که انتخاب می کنیم به محل کار یا زندگی فرد نزدیک باشد.در نتیجه یکی از روش های پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی، پرس و جو در محل زندگی و پیدا کردن ارتودنتیست خوب در محل زندگی خود است.

از کلینیک های دندانپزشکی هم می توانید بخواهید تا یک متخصص ارتودنسی خوب را به شما پیشنهاد دهند. اما امروزه ساده ترین روش برای پیدا کردن ارتودنتیست خوب جستجو در اینترنت است. مثلا می توانید عباراتی مثل “بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران” و موارد این چنینی را سرچ کنید و ارتودنتیست های متبحر در هر ناحیه را پیدا کنید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 105 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 17:48